Anasayfa / Genel / Camilerde Mihrap Üzerindeki Yazı Nedir

Camilerde Mihrap Üzerindeki Yazı Nedir

Camilerde Mihrap Üzerindeki Yazı Nedir

Kuran’da geçen mihrap hani bizde Camilerin üstüne efendim hangi cahil başlattıysa, bir cahil başlatmış ondan sonra gelenler silme devam etmişler. Yani Külleme de hale aleyhe zekeriyyel mihrab. Eee bu ayetin bir parçası. Ne zaman Zekeriya mihraba girerse. Anlamı budur. Şimdi Kuran’ın yazısı ile ilgilenipte, manası ile ilgilenmediğinizden dolayı bu komedi ortaya çıkıyor. Türkiye’nin bir sürü caminde mihrabın üstünde bu yazı yazıyor. Bu bir şartlı cümle. Cümlenin yarısı bu, manada yok. Zekeriya ne zaman mihraba girerse ne olurmuş? Bari devamınıda yazda bir cümle olsun. Tam bir cümle olsun. Niye? İlgilenmiyor manası ile, mana ile ilgilenmemek insanı nasıl komik duruma düşürüyor kul önünde, ya Allah önünde?

Onun için en tipik örneği; mihrapların tepesine yazılan bu yarım cümledir işte. Yani bir ulemada mı çıkmaz, bir alimde mi çıkmaz, işi bilen bir adam damı çıkmaz, bu ne yahu nereden çıktı diyecek. Eğer mihrabın üzerine bir ayet yazılacaksa Cin Suresinin 18.ayetinde ‘ Muhakkak ki mescidler, Allah içindir. Öyleyse Allah ile beraber başkasına ibadet etmeyin.’’  Bu ayet yazılmalı. Allah aşkına Türkiye’de 3 yada 4 mescitte yazılıymış bu ayet. Bilmem kaç 10bin tane mescit var, şuna bakın yazılması gereken ayet yazılmamış. Yani buda içler acısı bir mesele. Yani mana ile ilgilenmememizin sebeplerinden biri bu.

Kiliseye gidenler bilir. Korkmayın kiliseye gidince hristiyan olmazsınız. Mutlaka gidin ve görün ve karşılaştırın. Hakkaten kilisenin özellikle kasvetli olmasını isterler, iç bunaltıcısı olmasını isterler. Onun için kilisede tütsü sallarlar görürsünüz. Dışarıdan olmadı içeriden verelim. Bu çok farklı bir şeydir. Dini geleneklerin hangi tasavvurlardan süzülüp geldiğinide öyle anlarsınız. Eski kiliselere gidenler görürler; kiliselerde onların mihrabının iki tarafından bir merdiven çıkar, gizli bir dehliz gibi. Gidince eski kiliselere bakın işte o mihrabın üzerinde bir papaz çilehanesi vardır. Karanlık bir mazgal ile aydınlanan, karanlık bir odadır. İki taraftan merdivenle çıkar, bazen tek merdivenle orasıdır mihrap. Onun için Hz. Meryem’in zamanını geçirdiği askıda, yüksekte yapılmış ahşap odaya, çilehaneye, mihrap demişler.

Zaten ayettede Hz. Meryem için geçiyor. Külleme de hale aleyhe zekeriyyel mihrabe ve cede indehe rizgahe ( Zekeriya Meryem’in bulunduğu o halvet haneye ne zaman gelse orada yiyecekler bulurdu) galet hüve min indilleh ( O da Allah’tan geldi derdi). Yani dolayısı ile bu ayette anlatılan mihrap işte o halvettir. Efendimizin itikafı halvet değildi, çile değildi. Zaten mescitte halvethane, çilehane değildir. Çünkü itikaf tek başına yapılmıyor. Efendimiz hiçbir itikafı tek başına yapmıyor. Oysaki halvet tek başına kalmak demektir bu kelime manasıda budur. Mesela erkek ile kadının halveti İslam’da haramdır. Birbirine nikahı düşen bir erkek ile bir kadının kapalı bir mekanda baş başa kalması haramdır. Niye? Ve zannetül haramdır. Çünkü harama yol açabilceği için haramdır.

Hakkında admin

2 yorum

  1. Allah c.c emeğine yureğine kuvvet versin kardeşim…

  2. Allah subhabe ve teala kaleminize kuvvet versin. Çok güzel anlatmışsınız..

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

Scroll To Top