Anasayfa / Genel / Ebu Hureyre Kimdir

Ebu Hureyre Kimdir

Ebu Hureyre Kimdir

İsrailiyatı imanınızın içine almışlar. İsrail imanınızın içinde. İsrailiyat. İslam ümmeti tarihinde ilk yazılan hadis metni, kitabı nedir bilir misiniz? Hemmam bin Münebbih’in sahifesi. Vehb Bin Münebbih’in biraderi, kardeşi olur. İslam kültürünün içine Yahudi kültürünü boca eden eski haham Kabul ehbar ve talebesi Ebu Hureyre. Bakınız Kabul Ahbar’ı siz ikinci nesilden bilirsiniz dimi. Ebu Hureyre’yide birinci nesilden bilirsiniz dimi? Hayır Ebu Hureyre Kabul Ahbar’ın öğrencisidir. Bir kardeşle sohbeti açıldı. Ebu Hureye’nin adı nedir diye? Adı ne bu adamın? Babasının adı ne? Annesinin adı ne? Biliyormusunuz? Bir adamın hakkında 40 tane ayrı rivayet olur mu ya? Kim bu adam, kim bu kimlik, Ebu Hureyre Peygamberimiz takmış lakap kedicik babası demek peki bu adamın adı nedir? Hani Araplar 70 göbek neslini bilirdi, adamın kimliği yok. Neyse daha söyleceğimiz çok şey varda hepsini aktarmayalım.

Bu adam Yahudi kültürünü soktu, birde Hristiyan kültürünü sokan var Vehb Bin Münebbih. Bu ve kardeşi ilk hadis metni Hemmam bin Münebbih’in sahifesidir. Baştan sona olan çok taklidi neşredildiği için 150 sayfalık bir metin olarak yayınlandıda içinde çok küçüktür. Yani sayılıdır hadisler. O hadisleri açın , hani bu Hz. Musa boksördü. Hz. Musa’nın boksör olduğu resmen Azrail’e vurmuş Azrail’in gözünü çıkarmışya. Buna benzer bir sürü Yahudi yavelerinin hepsi orada bulursunuz. Oradan geliyor yani . Kaynak Yahudiler. Dolayısı ile düşünün bu adamlar İsrailiyat’ı içimize sokmuşlar. İmanımız olmuş. Biz bunlara iman ediyoruz ha biz etmiyoruzda eden ediyor. Tv’de gördüğünüz kişiler var bunlara iman edenler hani hadislere vahiy ilan edenler işte onlar her rivayeti hadis diye bize yutturmaya çalışanlar. Bu sohbetimiz çok uzun olmıcak ama sadece bu konuda şunları demek istedim. Sizler Hz. Bilmem ne derken kime, ne diye diyorsunuz daha bunları bilemiyoruz. Bir hadis rivayetini biz inkar edince vehabi, selefi ilan ediliyoruz İmam Azam Ebu Hanife 75 bin hadisi red edince Sünni mi oluyor bu nasıl bir tezatlık. Ya hu daha mezheb imamınızı bilmiyorsunuz ne kadar acı değil mi İmam Azam bu halinizi görseydi size çok üzülürdü çok…

Hakkında admin

2 yorum

  1. bu biraaz sanki direk etkileşim sonucu yapılan bir eleştiri gibi olmus
    ,Zira Ayeti kerimede: “insanlık için ortaya çıkarılmış en hayırlı ümmet”diye taltif edilmiş bir zumreden bahsediliyor.o devirde yasanayıpta 1400 kusur sene sonra o devri eleştirmek bana abesle iştigal gibi geldi.Yinede Allahu alem…….

  2. Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: “Ensardan bir zat Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm’a (hafızasını) şikayet ederek dedi ki: “Ey Allah’ın Resûlü! ben senden hadis işitiyorum, çok hoşuma gidiyor, ancak hafızamda tutamıyorum. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm ona şu cevabı verdi:
    “Sağ elini yardıma çağır!” ve eliyle yazma işareti yaptı.”
    Tirmizi, İlm 12
    ***
    Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: “Feraizi ve Kur’an-ı öğrenin ve halka da öğretin, zira benim ruhum kabzedilecek (ve ben aranızdan gideceğim).”
    Tirmizi, Feraiz 2, (2092). İbnu Mes’ud radıyallahu anh’tan aynı manada bir rivayet yapılmıştır.
    Rezin şu ziyadede bulunmuştur: “Feraizi bilmeyen âlimin misali, baş kısmı olmayan bürnus gibidir.”
    ***
    Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) hazretleri Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)’in şöyle dediğini rivayet etmiştir:
    “Müslüman, diğer Müslümanların elinden ve dilinden zarar görmediği kimsedir. Mü’min de, halkın, can ve mallarını kendisine karşı emniyette bildikleri kimsedir.”
    Tirmizî, İman 12
    ***
    Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: “”Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm:
    “İmtina edenler hariç, bütün ümmetim cennete girecektir!” buyurmuşlardı.
    “İmtina edenler de kim?” dediler.
    “Kim bana itaat ederse cennete girer, kim âsi olur (itaat etmezse) o imtina etmiş demektir!” buyurdular.”
    Buhari, İ’tisam 2
    ***
    Ebu Hureyre’nin zayıf hadisler bildirmesi onu kötü yapmaz bence. Ki gayet güzel Kuran’la da aynı içerikte olan bir çok hadisi de nakl etmiştir. Ve İmam Azam o hadisleri red etmesinin sebebi belki de içerikten çok kelimeleri tam hatırlamamasından, bakışı kirli olanların yanlışa yormasını istememesinden olabilir diye düşünüyorum. Bence biraz haksızlık yapılmış bu konuda…

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

Scroll To Top