Anasayfa / Genel / Hz Aişe Kaç Yaşında Evlendi

Hz Aişe Kaç Yaşında Evlendi

Hz Aişe Kaç Yaşında Evlendi

 

Hz Aişe Kaç Yaşında Evlendi

Hz Aişe Kaç Yaşında Evlendi

Hz. Aişe ile Peygamberimizin evliliği bahsinde atılan iftiralara birazda olsa cevaplarımızı aktarmak istiyorum. Şimdi Hz. Aişe ile Peygamberimizin evliliği konusunda Müslümanların kendi kaynaklarında yazanlarla yüzleşme bilgisi ve cesareti yok mu? Biz bunu yapmak yerine, ortalığı velveleye verip neyi halletmiş oluyoruz? Ne demiş oluyoruz? Adamlara kaşıcak bir yer buldunuz aman bunu terk etmeyin. İhtiyaç duydukça buradan kaşıyın biz kaşınırız. Bizim yaramız bu. Böyle demiş olmuyor muyuz? Bakın tam yerini buldunuz 1milyar 700 milyonluk İslam ümmetini buradan kaşıyın, biz hazırız demek oluyor bu. Hadi yüzleşelim. Ne diyorlar bu adamlar? Efendimize terbiyesizce, küstahça bir iftirada bulunuyorlar. Haşa Efendimizi sübyancı olarak lanse etmeye çalışıyorlar. Efendimizi şehvet düşkünü olarak lanse etmeye çalışıyorlar haşa.

Düşünün Allah Resul’ü alemlere rahmet olarak için gelmiş, onlarada rahmet olması gerekirken, bizim kendi kaynaklarımızla yüzleşmememizden dolayı bizim bu tavrımıza bakıp Müslümanlar buna hiç itiraz etmiyorlar diye düşünüyorlar. Evet onların içinde olsanız sizde öyle düşünürsünüz. Böyle mi acaba? Gelelim Efendimiz şehvet düşkünümüydü? 25 yaşında hayatının en delikanlı çağında; başından 2 evlilik geçmiş ve 2 kocası ölmüş çocuk sahibi 40 yaşında bir hanımı alır mı, şehvet düşkünü olan? Ve aldığı bu hanımla vefat edene kadar tek eşle yaşar mı? Daha sonra Peygamberimizin yaptığı 14 evlilikten Hz. Aişe dışında hiç biri bekar, bakire yoktu. Bir çoğuda çok çocuklu birer duldu, Ümmü Seleme gibi.

 Peki nedir bu? Şehvet evliliği değil, ŞEVKAT ve MERHAMET evliliği. Peygamberimize yüktür evlilikleri.  Şehvet evliliği yapacak olan insan 25 yaşında iken 40 yaşında başından 2 evlilik geçmiş ve 2 çocuklu, bir rivayette 3 çocuklu dulu almaz ve onunla ölünceye kadar tek eşli yaşamaz. Bu doğru olduğunu kabul etsek, ne diyor kaynaklarımız? En baba kaynaklarımız. Hz. Aişe ile 7 yaşında nişanlandı, 9 yaşında evlendi. Bir kere o günün Arabistanında bu ne nadiratten bir vaka, ne de gayritabii bir vaka. İkincisi Hz. Aişe için Peygamberimiz için bu evlilik özel bir durum değildi. Çünkü Hz. Aişe Peygamberimizden evvel sözlü idi. Cübeyir bin Mut’im diye bir müşriğe, Mutim bin Adiyyin oğlu esir düşen Cübeyir bin Mut’im ile sözlü idi. İslam davası yüzünden sözlüsünden ayrıldı. Demek ki Hz. Aişe her halukarda evlenecek çağdaydı.

Gelelim bu 9 yaş meselesine. 9 yaş meselesi doğru mu? Biz bununla yüzleşmedik mi, yüzleşemezmiyiz? Yüzleşiriz tabi ki. Peki yüzleşirsek aşağılık duygusunamı kapılmış oluruz? Ne alakası var. Eğer gerçekten öyle olsaydı şu biraz önce söylediğim 2 delil bile yeterdi. Hz. Aişe Peygamberimizden önce sözlüydü yani yine evlenme yaşındaydı, ikincisi bu o toplumda garip bir şey değil. Ama bu böyle değil, bu vaka öyle değil. Yani Hz. Aişe’nin Peygamberimizle 7 yaşında nişanlanıp 9 yaşında evlendiğine İNANMIYORUM. Bunun duygusal bir şeyi yok, bunu yıllar öncede güzel şekilde açıklayan kişiler oldu. Bakalım şimdi;

  • Esma’nın kaç yılında öldüğünü kesin biliyoruz. Hicri 73. Hz. Esma’nın Hz. Aişe’den 10 yaş büyük olduğunu kesin biliyoruz. Hz. Esma’nın öldüğünde 100 yaşında olduğunuda biliyoruz. 73 yılında öldü 100 yaşında öldü Hz. Aişe’den 10 yaş büyük. Peygamberlikten 15 sene önce doğmuş olur. Hesap net, hesap ortada. Hz. Esma’nın yaşı belli, öldüğü yıl belli, kaç yaşında öldüğü beli ve Hz.Aişe ile arasında kaç yaş olduğu belli. Bunlar kesin. Hesaplayın… Hz.Esma Peygamberimizin Peyagmberliğinden 15 yıl önce doğmuş o zaman 10 yaş küçük ise Hz. Aişe kaç yaş olmuş olur. Peygamberlikten 5 yıl önce doğmuş olur. Hicret sırasında Hz. Aişe 18 yaşında olmuş olur. Yani evlendiğinde 19 yaşında olmuş oluyor. Doğrudur 9 yaşında evlenmiştir Araplar ilk rakamı atarak konuşurlar bunun çok örneği vardır. Yani O dokuzunda denir bir çocuk, bir kız çocuğu, bir oğlan çocuğu gösterildiğinde bu kaç yaşında 8inde derler. Eğer çocuk değilse, delikanlı ise bilir ki 18inde demiştir öyle konuşurlar. Hafs ederler Arap dilinde böyle bir hafs mantığı vardır. Mesela birine gıf demez, gı def der. Gı dedi mi gıf demiş olur dur demiş olur. Arap dilinde böyle bir hafs mantığı vardır. Aslında şu andığımız bazı kelimelerde hafs mantığı ile kurulmuş kelimelerdir. Besmele, böyle bir kelime yoktur Arap dilinde, bu anlamlı bir kelimede değildir. Bismillahirrahmenirrahim cümlesinin içindeki belirgin harfleri seçerek bir isim oluşturulmuş. Onun için Arap dilinde böyle bir usül vardır, kural vardır.
  • Diyor ki Hz. Aişe ‘’ Kamer Suresinin 46.ayeti indiğinde ben oyun çocuğu idim. Kamer Suresi İbni Abbas’a göre, Hz. Osman’a göre, İmam Cafer’e göre 3 nüzul sırasına göre de 5.yıl suresidir. Oyun çocuğu idim, sokakta oynuyordum, nerden bakarsanız bakın eğer onların dedikleri doğru ise koca koca baba kaynaklarımızın 7 yaşında nişan yapıldı 9 yaşında evlendi Kamer suresinin bu 3 kaynağına göre Hz. Aişe bu sureden sonra doğmuş olması gerekiyor.

 

O zaman biz onlara karşı bağıralım. Tamam yürüyelim, tamam protesto edelim, tamam bu terbiyesizliklerini yüzlerine çarpalım tamam da kendimizle niye yüzleşmiyoruz? Niye biliyor musunuz bu iki olay arasındaki yüzleşme farkıda acayiptir. Selman Rüşdi’nin ele aldığı hadise ile bu hadise arasında yüzleşme farkımızda var. Selman Rüşdi’nin ele aldığı hadiseyi, şeytan ayetleri ile yüzleşme konusunda daha cesurduk. Niye? Sahih atletiğimiz kaynaklarda yoktu. Yani en sahih kitap dediğimiz kaynaklarda yoktu. Ama bu en sahih dediğimiz kaynaklarda var. Şimdi en sahih kaynağımızdaki bir rivayetten vazgeçeceğimize Peygamberimizin hatırından vazgeçeriz öyle mi? Şu tavrımıza bakarmısınız? Rivayet gitmesinde kim giderse gitsin. Mesele bizim, mesele onların bunu söylemesi değil ki. Mesele bizim kendi kaynaklarımıza eleştirel yaklaşamadığımız için. İslam kültürünün tenkit zaruriyeti vardır. Daha kaç kez gelecek bu bela başımıza göreceksiniz. Biz kendi kültürümüzü, İslam rivayet edebiyatını adam gibi Kuran’a ve hakikate ve tarihe arz edipte, yalanını, yanlışından ayırmadığımız sürece, aman rivayet külliyatında gelmiş ona dokundurtmam hakikatin canı cehenneme mantığını taşıdıkça bu kafada oldukça daha çok çok çok malzeme çıkar onlara.

Hakkında admin

2 yorum

  1. Humeyra SOYALP

    Merhabalar hocam
    Once bu yazi ile ilgili yorum yapmak istiyorum. Ilk defa boyle bir yazi okudum belki sohbet olarak vardir ve beni mutmain ettinjz Allah sizden razi olsun. Bu yazinizi bende paylasmak istiyorum izniniz ile. Genel olarak ise Yazilarinizi cok dikkatle takip ediyorum. Herhangi bir cemaat yada şahıslara bagli degil gibi gozukuyorsunuz. Kaleminiz boyle ise sesli daha guzel anlatabilirsiniz kanaatindeyim cunku yazılarınizda karsinizda birileri var gibi bir üslubunuz var. Her gun yenj neler yazdığınız merak ederek sitenize bakiyorum. Bazen bizlerle sesli sohbetler paylasmaniz ricamdir. Allah sizin gibi degerli hocalarin sayisini arttirsin amin.
    Hayirli aksamlar selam aleykum

  2. Cazakallahu khayran..

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

Scroll To Top