Anasayfa / Genel / Kuranda Siyasi Otorite Nasıl Anlatılır

Kuranda Siyasi Otorite Nasıl Anlatılır

Kuranda Siyasi Otorite Nasıl Anlatılır

Hz. Yusuf örneği üzerinden gidersek iki şeye Kuran’da karşılık var ; hem devlet başkanlığı hem de dini otoritenin bir isimde birleşmesi Allah Resulündeki model ama birde, İsrailoğullarında model var; Bakara suresinde anlatılan ve ismi verilmez o Peygamberin ama Samuel Peygamer’dir. Döneminin devlet başkanını tayin etmiştir. Zaten ayette aynen geçer. Dolayısı ile İsrail’deki krallar dönemini başlatan sistem böyle gelişmiştir bu da bir yöntemdir. Hz Yusuf evet yardımcı idi fakat öyle bir yardımcı idi ki Başbakan konumuna yükseldi daha sonra, Hazineden sonra devlet bakanıydı ama devleti çok iyi yönettiği görülünce devlet başkanı iksos hanedanın lideri devlet erkini tamamen ona bıraktı. Çünkü çok iyi yönetti, güzel yönetti, liyaketi ile kendini ortaya koydu. Bunlar hepsi ayrı modeldir. Buradan çıkan sonuç nedir ? Kuran herhangi bir siyasi model önermez. Bakınız Allah Resulü öyle, Hz Ebubekir ne ile geldi, Hz Ömer ve Hz. Ali elinden tuttu ya sen bize ya biz sana biad edicez daha doğrusu ”ya olacak ya olacak”dediler böyle oldu. Ne vasiyet var ortada, ne halife atama var ne bir şey var. Ama Hz Ebubekir ney yaptı kendine yapılan muameleyi yapmadı başka yöntemde bulundur. Hz Ömer’i vasiyet etti bıraktı. Hz Ömer ne yaptı şuura seçti. 6-7 kişilik şuura seçildi. Gördüğünüz gibi Kuran bir yöntem önermez, önermeside beklenmemeli. Kuran ilkeleri verir, niye siyasetin yöntemini versin? Çünkü yöntem zaman değiştikçe değişir. Zaman değişir, insanlar değişir, imkanlar değişir ve siyasetin yöntemide değişir. Hiçbir yöntem kutsanamaz ve kutsal değildir.

Kuranda Siyasi Otorite

Kuranda Siyasi Otorite

Önemli olan nedir peki? İlkelerdir. Bu ilkeler nelerdir; Hakikat, adalet, şevkat, merhamet, ehliyet ve meşverettir bunlar değişmez. Bu anlamda İslam bir siyasi model öngermez. Burada öngörülen şeyler ilkelerdir. Bu İlkelere en uygun yöntem hangisi ise onu tercih etmektir esas olan. Bugün mesela bana soruyorlar ; bugün neomodern, ortak aklın harekete geçiriliceği bir model, İslam ümmetinin dini erkide tek olmamalıdır. Yani İslam ümmetinin dini erkide bir kurul olmalıdır artık halife bir kurul olmalıdır. İnsanlığın geldiği şu noktada artık yani kişilerin kanaatlerine, kişilerin otorite olmalarına geri dönülemez. Yani aslında Son Peygamber ile bu işaret verildi bize. Son Peygamber neden geldi neden O’ndan sonra başka Peygamber yok. Çünkü otorite kişilerden ilkelere geçti

Hakkında admin

Bir yorum

  1. Guzel bir bakıs acısı, emeğine sağlık kardescimmm.Ama mealesef bizim sözde diyeceğim kimse kızmasın-muslumanlar- tek adamlığa hasa yeni peygambermiş gibi sarıldı……

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

Scroll To Top